close
最近瑞典的電台經常播放這首歌,我覺得很好聽。

動人的男聲憂鬱深情地唱著:「I wanna go home……I've got to go home……Let me go home……」「Home」這個字尾音圓圓的帶鼻音,聽起來像是他語帶哽咽地請求著,一遍又一遍。聽到他唱「Let me go home. I'm just too far from where you are. I wanna come home」的時候,我的心都快被他的歌聲融化了。Michael Bublé的聲音年輕乾淨,因此這首歌給人一種憂傷純潔的戀愛感覺。

哪個女人能夠拒絕渴望回家的年輕男子呢?我就不行。如果有人如此情深意切地對我表達思慕之情的話,我一定馬上把他帶回家,努力用心地愛憐他一個晚上。至於是否讓他留下來、為他洗衣燒飯、給他一個溫暖的家,那就要看他當天晚上的表現如何囉。



麥可‧布雷 - 《回家》
Michael Bublé - Home

詞曲:麥可‧布雷/艾咪‧佛斯特-吉利斯/張艾倫
Musik/Text: Michael Bublé/Amy Foster-Gillies/Alan Chang

另一個夏天
來了又去
人在巴黎羅馬
可是我想回家

Another summer day
Has come and gone away
In Paris and Rome
But I wanna go home
Mmmmmmmm

被百萬人簇擁著
我仍然感到孤單
我只想回家
噢,你知道我想你

Maybe surrounded by
A million people I
Still feel all alone
I just wanna go home
Oh I miss you, you know

我留著所有我寫給你的信
每一封信裡只有短短的一兩行
寫著:「我很好,寶貝。你好嗎?」
或許我會把這些信寄給你
可是我知道這樣不夠
我的文辭冷淡乏味
你該得到的絕對不止這些

And I've been keeping all the letters that I wrote to you
Each one a line or two
"I'm fine baby, how are you?"
Well I would send them but I know that it's just not enough
My words were cold and flat
And you deserve more than that

另一個飛行旅程
到另一個陽光燦爛的地方
我知道我是幸運的
可是我想回家
嗯,我得回家

Another aeroplane
Another sunny place
I'm lucky I know
But I wanna go home
Mmmm, I've got to go home

讓我回去吧
我和你離得太遠太遠了
我想回家

Let me go home
I'm just too far from where you are
I wanna come home

我覺得我像在過別人的生活
當事情進行得很順利的時候
我卻想離開
我了解你為何無法與我同行
這不是你的夢想
可是你始終相信我

And I feel just like I'm living someone else's life
It's like I just stepped outside
When everything was going right
And I know just why you could not
Come along with me
But this was not your dream
But you always believed in me

另一個冬天
來了又去
即使在巴黎和羅馬也一樣
我想回家
讓我回去吧

Another winter day has come
And gone away
And even Paris and Rome
And I wanna go home
Let me go home

被百萬人圍繞著
我仍然感到孤單
噢,讓我回家吧
噢,你知道我想你

And I'm surrounded by
A million people I
Still feel alone
Oh, let me go home
Oh, I miss you, you know

讓我回家吧
我已經完成了我的演出
我的工作結束了,寶貝
我得回家
讓我回家
一切都會好好的
我今晚就會到家
我就要回家了!

Let me go home
I've had my run
Baby, I'm done
I gotta go home
Let me go home
It will all be allright
I'll be home tonight
I'm coming back home
arrow
arrow
    全站熱搜

    賴英明 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()